Aktualności i informacje

Bezpieczne zakupy w Internecie - dobre praktyki

"Bezpieczne zakupy w Internecie - dobre praktyki".

W kilku zwięzłych punktach spisano dobre praktyki i rekomendacje związane z dokonywaniem bezpiecznych zakupów w Internecie. Celem nadrzędnym przygotowania i publikacji tych zasad jest przeciwdziałanie przypadkom oszukiwania klientów korzystających z zakupów w Internecie oraz chęć poszerzenia wiedzy klienta końcowego w zakresie dokonywania zakupów kanałem internetowym.  Publikacja jest efektem pracy przedstawicieli Banków - członków BCC ZBP, Policji, Allegro oraz Ceneo.pl.

 

Więcej praktycznych wskazówek na stronie ZBP:

https://zbp.pl/wydarzenia/archiwum/wydarzenia/2018/luty/bezpieczne-zakupy-w-internecie-dobre-praktyki

40 - lecie BS Końskowola

27 stycznia 2018 r. Bank Spółdzielczy w Końskowoli świętował swoje 40 – lecie w Pałacu Czartoryskich w Puławach.

Podczas uroczystości przedstawiona została krótka historia Naszego Banku, a następnie wręczono odznaczenia, dla szczególnie zasłużonych osób, które przyczyniły się do rozwoju Banku Spółdzielczego w Końskowoli.

Na jubileuszu nie zabrakło znamienitych gości, którzy z przyjemnością zabierali głos podczas jubileuszowej gali.

Mieliśmy zaszczyt gościć przedstawicieli władz lokalnych, Narodowego Banku Polskiego, Banku Polskiej Spółdzielczości oraz Prezesów Banków Spółdzielczych. Nie zabrakło również Prezesów Puławskich Spółdzielni Mieszkaniowych, ważnych klientów, założycieli Naszego Banku, członków Rady Nadzorczej.

 

1101112131415161723456789

Lokata Jubileuszowa

 

PIT-WZ w INTERNET BANKING

Złóż Wniosek PIT-WZ za pośrednictwem bankowości elektronicznej  Banku Spółdzielczego w Końskowoli

Informujemy, że udostępniliśmy Klientom naszego Banku możliwość złożenia wniosku o rozliczenie podatku  (wstępne zeznanie roczne PIT -WZ). Będąc użytkownikiem systemu bankowości internetowej możesz złożyć wniosek o rozliczenie podatku przez urząd skarbowy (wstępne zeznanie roczne PIT-WZ), a rozliczenie PIT-37 za rok 2017 zostanie przygotowane przez urząd skarbowy.

Klienci korzystający z bankowości elektronicznej mogą samodzielnie wypełnić formularz wniosku o rozliczenie podatku przez urząd skarbowy, bez konieczności wychodzenia z domu.

PIT-WZ to wniosek o sporządzenie zeznania podatkowego przez urząd skarbowy. Za jego pomocą prześlesz do urzędu skarbowego informacje o korzystaniu z odliczeń od podatku lub dochodu, np. z tytułu przysługującej ci ulgi na dzieci, wydatków, które poniosłeś na cele rehabilitacyjne, podwyższonych kosztów uzyskania przychodów czy przekazania 1% podatku na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego. Urząd skarbowy na podstawie posiadanych informacji od pracodawców lub organów rentowych i danych z wniosku PIT-WZ  przygotuje zeznanie podatkowe.

Kto może złożyć wniosek PIT-WZ w systemie Internet Banking?

Wniosek PIT-WZ za pośrednictwem systemu bankowości internetowej mogą złożyć podatnicy składający deklaracje PIT-37:

  • osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, będące podatnikami podatku dochodowego od osób fizycznych i uzyskujące dochody wyłącznie od płatników (w tym organów rentowych)
  • osoby rozliczające się samodzielnie lub ze współmałżonkiem
  • osoby samodzielnie wychowujące dziecko
  • osoby korzystające z ulgi na dzieci lub ulgi rehabilitacyjnej
  • osoby rozliczające podwyższone koszty uzyskania przychodu w związku z dojazdem do miejsca pracy w innej miejscowości

Jak złożyć wniosek o rozliczenie podatku przez Urząd Skarbowy?

  • Zaloguj się do systemu bankowości internetowej Internet Banking
  • Wybierz zakładkę PIT-WZ, która jest zamieszczona po lewej stronie pod menu
  • Wypełnij wniosek PIT-WZ, postępując zgodnie ze wskazówkami w systemie
  • Na adres e-mail podany we wniosku otrzymasz link z urzędu skarbowego odsyłający do sporządzonego rozliczenia PIT-37

Po sprawdzeniu prawidłowości danych zawartych w deklaracji podatkowej, należy ją zaakceptować lub odrzucić. Akceptacja zeznania jest równoznaczna z dokonaniem rozliczenia podatku za rok 2017.

Wniosek PIT-WZ można wypełnić tylko raz, a po złożeniu nie można go już korygować. Jeżeli odrzucisz dokument wypełniony wstępnie przez urząd skarbowy, masz obowiązek złożyć zeznanie podatkowe samodzielnie w urzędzie skarbowym.

Status swojego Wniosku PIT-WZ możesz sprawdzić w dowolnym momencie na portalu podatkowym, przy pomocy numeru referencyjnego. Adres e-mail, z którego zostanie przesłany link do pobrania Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO)

Więcej informacje dotyczących wniosku PIT-WZ możesz także znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa Finansów: Wniosek http://www.finanse.mf.gov.pl/pp/wniosek-o-sporzadzenie-zeznania-pit-wz) oraz na dedykowanej stronie  PortalPodatkowy.mf.gov.pl ( http://www.finanse.mf.gov.pl/web/wp/pp)

Bank Spółdzielczy w Końskowoli będzie pośredniczyć w przekazaniu wniosku do urzędu skarbowego. Jednocześnie informujemy, że Bankowi nie przysługuje uprawnienie do kontroli poprawności wniosków w kwestii formalnej oraz merytorycznej. Bank nie odpowiada w żadnym zakresie za dane podane przez klienta we wniosku. Bank nie posiada również informacji dotyczącej dalszej obsługi wniosku przez urząd skarbowy.

W Przypadku pytań dotyczących wniosku PIT W-Z pomocą służy:

Krajowa Informacja Skarbowa 801 055 055, 22 330 03 30 Pytania dotyczące przebiegu procesu i statusu  rozliczenia podatnika przez urząd skarbowy oraz Ministerstwo Finansów e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. W przypadku nieotrzymania z systemu teleinformatycznego Ministerstwa Finansów linku odsyłającego do pobrania wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego Urzędowego Potwierdzenie Odbioru (UPO).

W przypadku pytań technicznych dotyczących odnośnika PIT-WZ w bankowości internetowej w Banku Spółdzielczym w Końskowoli prosimy o kontakt z Mariuszem Chrzanem pod nr telefonu: 81 889 20 65

BS Końskowola Ostrzega

 

Metoda "na wnuczka", "policjanta" lub "funkcjonariusza CBŚ"

Przestrzegamy przed oszustami wyłudzającymi od starszych osób pieniądze metodami "na wnuczka", "policjanta" lub "funkcjonariusza CBŚ". Niestety wciąż są osoby, które stają się ofiarami tego typu przestępców. Odbierając telefon od rzekomego wnuczka, krewnego, policjanta lub funkcjonariusza CBŚ z prośbą o pomoc w nagłej trudnej sytuacji lub w zatrzymaniu oszustów itp., powinniśmy potraktować go z ograniczonym zaufaniem. Zawsze nasza pomoc ma polegać na przekazaniu gotówki/kosztowności osobiście lub poprzez wpłatę kwoty na konto, ewentualnie na umożliwieniu dostępu do konta bankowego np. za pomocą bankowości internetowej. W rzeczywistości dzwoniącymi są przestępcy, niemający nic wspólnego z naszą rodziną lub policją czy innymi służbami mundurowymi. Jedynym ich celem jest wzbogacenie się kosztem ludzkiej krzywdy.

Sposób działania oszustów jest bardzo charakterystyczny i w każdym przypadku podobny. Sprawcy nawiązują telefonicznie kontakt z wytypowanymi osobami, w słuchawkę wypłakuje się wnuczek lub inny krewny błagający o pilne pożyczenie pieniędzy. Nawet gdy zwróci im się uwagę, że mają dziwnie zmieniony głos przekonują, że to skutek zdenerwowania lub choroby gardła. Powodów, jakie podają żądając nagłej pomocy finansowej jest wiele np. wypadek samochodowy, potrzeba wpłacenia kaucji itd. Naszą uwagę zwrócił przypadek, gdy fałszywy funkcjonariusz oznajmił ofierze, że na jego koncie wykonywane są nielegalne operacje i że w aferę zamieszani są pracownicy banku! Często osób telefonujących jest więcej niż jedna. W metodzie „na policjanta” działają w taki sposób, że pierwsza osoba dzwoniąca to ktoś potrzebujący pomocy lub udostępnienia niejawnych informacji, a druga osoba to funkcjonariusz, który chce schwytać wcześniej dzwoniącego przestępcę, namawia on nas do współpracy, a po zatrzymaniu oszusta obiecuje szybki zwrot pieniędzy. Często zdarza się trzeci telefon próbujący potwierdzić autentyczność wcześniejszego telefonującego funkcjonariusza. Przestępcy nierzadko starają się potwierdzić swoją autentyczność za pomocą rzekomego stojącego obok policjanta lub innego pracownika instytucji zaufania publicznego, zdarzają się nawet tak bezczelne osoby, że nie rozłączając rozmowy proszą o wystukanie numeru alarmowego np. 112 lub 997 i udają nową rozmowę „z komendą” lub „z biurem”. Po spełnieniu żądań telefonujących, wszelki kontakt z przestępcami urywa się. Z reguły dopiero wówczas pokrzywdzony orientuje się, że padł ofiarą oszusta i bardzo często jest już niestety za późno, aby odzyskać nierzadko oszczędności całego życia.

Prosimy nigdy nie przekazywać pieniędzy/kosztowności nieznanym osobom i nie udostępniać nikomu identyfikatora i hasła do systemów bankowych!

W przypadku prośby o nagłą pożyczkę, zawsze należy:

  • poprosić o osobisty kontakt z osobą, podającą się za naszego krewnego,
  • nie ulegać presji czasu, którą wytwarzają oszuści, aby osiągnąć swój cel,
  • skontaktować się z innymi członkami rodziny w celu zweryfikowania "tragicznej" informacji, która miała być powodem pożyczki.

W przypadku prośby o pomoc w śledztwie pamiętajmy, że policja nigdy nie prosi o przekazanie konkretnej kwoty pieniędzy i nigdy nie informuje telefonicznie o prowadzonych przez siebie działaniach! Nie dajmy się oszukać! Porozmawiajmy z rodziną, szczególnie starszymi i samotnie mieszkającymi osobami, o metodach wykorzystywanych przez złodziejaszków. Pamiętajmy o zasadzie ograniczonego zaufania do nieznajomych. Starsze osoby często o niej zapominają, stając się ofiarami własnej łatwowierności i braku rozwagi. Oszuści wykorzystują ufność oraz dobre serce osób, które nie potrafią odmówić pomocy w trudnej sytuacji.

W przypadku jakichkolwiek podejrzeń, że telefonujący nie jest członkiem rodziny, czy prawdziwym funkcjonariuszem prosimy o natychmiastowe powiadomienie jednostki policji lub dzielnicowego, najlepiej osobiście.

 

Dzięki czujności naszych pracowników w banku udaremniliśmy atak ,,na policjanta".

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem w Dzienniku Wschodnim

http://www.dziennikwschodni.pl/pulawy/czujny-straznik-i-przezorna-kasjerka-dzieki-nim-kobieta-nie-stracila-10-tys-zl,n,1000211614.html

Nowe karty w ofercie BS Końskowola

Bank Spółdzielczy w Końskowoli wprowadził nowe produkty:

KARTĘ ZBLIŻENIOWĄ VISA PayWave

Karta umożliwia i zapewnia:

  • dokonywanie transakcji zbliżeniowych - funkcjonalność zbliżeniowa Visa payWave działa wyłącznie przy transakcjach o niskiej wartości (do 30 złotych); dokonanie transakcji o wyższej kwocie wymaga przeprowadzenia jej w "tradycyjny" sposób, z potwierdzeniem kodem PIN,
  • komfort - klient ma stały dostęp do środków na rachunku, dzięki czemu nie ma potrzeby odwiedzania Banku i nie jest zależny od godzin pracy Banku,
  • bezpieczeństwo środków na rachunku karty - każda transakcja powyżej 30 zł jest potwierdzana numerem PIN lub podpisem,
  • szybkość - środki w systemie autoryzacyjnym aktualizowane są w momencie dokonania wpłaty na rachunek,
  • łatwy i szybki dostęp do gotówki dzięki szerokiej sieci ponad 4000 bankomatów bez prowizji (do sieci bezprowizyjnych bankomatów w Grupie BPS należą bankomaty: wszystkich banków spółdzielczych Zrzeszenia Banku BPS S.A., SGB-Banku S.A., Banku BGŻ oraz Planet cash),
  • dokonywanie transakcji bezgotówkowych w placówkach handlowo-usługowych - w kraju i za granicą - bez ponoszenia żadnych dodatkowych opłat,
  • kontrolę nad wydatkami dzięki autoryzacji każdej transakcji oraz możliwości podejrzenia blokady w systemie bankowości internetowej,
  • dokonywanie transakcji w Internecie,
  • poczucie bezpieczeństwa - korzystając z kart płatniczych klient unika konieczności noszenia przy sobie większych kwot pieniędzy i nie naraża się na ich utratę,
  • możliwość sprawdzenia stanu środków na rachunku w bankomacie,
  • możliwość ustanowienia indywidualnych limitów transakcyjnych do karty.

KARTY VISA EURO I VISA BUSINESS EURO

Karty wydajemy do rachunków prowadzonych w walucie EURO.
Dzięki karcie VISA EURO nie musisz zabierać ze sobą waluty Euro za granicę, a dostęp do pieniędzy masz cały czas.
Z kartą debetową VISA EURO i VISA BUSINESS EURO zyskujesz:
  • komfort – masz stały dostęp do środków na rachunku walutowym w euro, dzięki czemu nie musisz odwiedzać placówki Banku, żeby wypłacić pieniądze,
  • możliwość dokonywania w kraju i w strefie euro transakcji bezgotówkowych bez ponoszenia dodatkowych opłat,
  • bezpieczeństwo środków na rachunku – każda transakcja dokonywana przy pomocy karty jest potwierdzana numerem PIN lub podpisem,
  • możliwość dokonywania transakcji w internecie,
  • bieżący podgląd stanu środków na rachunku – możliwość sprawdzenia stanu środków  w bankomatach realizujących tę usługę,
  • możliwość ustanowienia indywidualnych limitów transakcyjnych do karty.

 

Okres ważności karty: 3 lata

Szczegóły w placówkach banku. Zapraszamy !!!

JPK VAT

http://www.finanse.mf.gov.pl/web/wp/pp/jpk

1 stycznia 2018 r. wejdą w życie regulacje prawne zobowiązujące microprzedsiębiorców do prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT i przesyłania administracji skarbowej Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK_VAT).

JPK_VAT to zestaw informacji o operacjach gospodarczych przedsiębiorcy za dany okres. Informacje te będą przesyłane w określonym układzie i formacie wyłącznie w wersji elektronicznej. Dane będą pobierane bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych przedsiębiorstwa.  JPK będzie należało wysłać do 25 dnia każdego miesiąca, za poprzedni miesiąc.
Po raz pierwszy microprzedsiębiorca będzie musiał przesłać elektronicznie plik za operacje w styczniu – do 25 lutego 2018 r. Duże firmy już wysyłają JPK_VAT od lipca 2016 r. a małe i średnie od stycznia 2017 r.

Poniżej do pobrania szczegółowe informacje na temat JPK_VAT

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami:

jpk-komunikat.docx

mf_jpk_vat_zestaw-informacji-dla-mikroprzedsiebiorcow05102017.docx

jpk_ulotka9.pdf

 

 

 

 

http://www.finanse.mf.gov.pl/web/wp/pp/jpk

W internet Bankingu nasi klienci mogą na żądanie wygenerować wyciąg w formacie JPK.Poniżej krótka instrukcja.

Podziękowanie od Zespołu Szkół Technicznych w Puławach

1_small23_smallfot. zst pulawy 2fot.zst pulawy

Więcej artykułów…