Aktualności i informacje

Wreczenia Certyfikatów Związku Banków Polskich

11 grudnia 2018 roku odbyła się w Klubie Bankowca w Warszawie 55 uroczystość wręczenia Certyfikatów Związku Banków Polskich w ramach Systemu Standardów Kwalifikacyjnych w Bankowości Polskiej.

Również kilku pracowników Naszego Banku (Agnieszka Bociańska, Katarzyna Kozak, Katarzyna Gąska, Magdalena Wiejak, Małgorzata Sawicka) otrzymało te prestiżowe wyróżnienia. W uroczystości uczestniczyli pracownicy sektora bankowego z całego kraju.

System Standardów Kwalifikacyjnych to system stopni zawodowych w bankowości, powstały z inicjatywny Banków i Szkół Bankowych oraz ZBP, służący stałemu podnoszeniu kwalifikacji pracowników sektora finansowego. Aby uzyskać stopień zawodowy, potwierdzony Certyfikatem ZBP, wymagany jest zdany egzamin przed Komisją Egzaminacyjną ZBP.

Serdecznie gratulujemy wszystkim certyfikowanym Bankowcom

Życzenia Świąteczne 2018

Uruchomienie Bankomatu recyklingowego KEBA

Bank Spółdzielczy w Końskowoli uruchomił innowacyjny bankomat recyklingowy KEBA EVO

Wpłaty bezpośrednio na rachunek klienta, sm@rt wypłaty, wypłaty tradycyjne, BLIK to tylko niektóre funkcje jakie posiada nowoczesny bankomat recyklingowy uruchomiony w Filii Banku przy ul. Pożowskiej 2 w Końskowoli. Recykler oprócz standardowych wypłat umożliwia wpłacanie gotówki na rachunek prywatny lub firmowy. Wpłacona kwota jest natychmiast dostępna do wykorzystania np.: w innych bankomatach, kasach banku lub w bankowości elektronicznej. Dzięki pełnemu recyklingowi gotówki klienci mogą korzystać z multi usług z większą dostępnością.

Bankomaty KEBA EVO to najnowsza linia urządzeń recyklingowych producenta recyklerów firmy KEBA z Austrii. Innowacją rozwiania jest np. rozszerzony „smart ekran” na którym emitowane są dynamiczne materiały marketingowe bez przerywania transakcji klienta. Dynamiczny kontrast ekranu pozwala na komfortową obsługę klientów w słoneczne dni. Recykler spełnia wymogi Narodowego Banku Polskiego. Recykler KEBA EVO wraz z niezbędnym oprogramowaniem dostarczyła i uruchomiła w Banku firma Novum.

Jedną z pierwszych transakcji w pierwszym w Polsce recyklerze KEBA EVO dokonał Prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Końskowoli Pan Krzysztof Zawadzki, w obecności przedstawicieli firmy KEBAGerstenich Oliver i Benjamin Dollhäubl.

Funkcjonalność recyklera w Filii Banku Spółdzielczego w Końskowoli:

  • wypłaty z rachunku (do 200 banknotów w jednej transzy - to koniec z wieloma wypłatami w przypadku wysokokwotowych wypłat),
  • wpłaty na rachunek (do 200 banknotów w jednej transzy) np. utargów sklepu,
  • realizacja wypłat i wpłat na rachunek przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, również gdy placówki Banku są nieczynne,
  • rozmienianie pieniędzy,
  • szybka wpłata środków na rachunek (brak kolejek które mogą występować w placówkach banku),
  • natychmiastowa możliwość korzystania z wpłaconych pieniędzy np. w bankowości internetowej lub innych bankomatach,
  • recykling gotówki (maksymalizuje dostępność urządzenia dla klientów),
  • sprawniejsza obsługa osób niepełnosprawnych (klawiatura i moduł wpłat/wypłat są bardziej dostępne w stosunku do innych urządzeń),
  • multi usługi o każdej porze dnia i nocy oraz w dni wolne od pracy, np.: obsługa BLIK, wydruki wyciągu, sm@rt wypłaty, a w przyszłości również usługa Mój rachunek, transakcje zbliżeniowe i wiele innych.

Wizyta Świętego Mikołaja

6 grudnia Bank Spółdzielczy w Końskowoli odwiedził niesamowity gość – Święty Mikołaj.
Ta magiczna wizyta wywołała szczęście i uśmiech nie tylko na dziecięcych twarzach. Wyjątkowa atmosfera udzieliła się wszystkim, także dorosłym, którzy widząc Mikołaja rozpromieniali się z radością.
Mikołaj rozmawiał z dziećmi, wysłuchał piosenek i wierszyków przygotowanych specjalnie dla niego. Nie zapomniał także o prezentach dla każdego dziecka.Dodatkowo każdy malec, który przygotował dla Mikołaja rysunek dostał dodatkowy prezent niespodziankę. Drobne upominki i słodkości otrzymały również wszystkie osoby, które w tym dniu odwiedziły Nasz Bank. Frekwencja przerosła nasze najśmielsze oczekiwania, a magiczny worek Św. Mikołaja musiał kilkakrotnie dopełniać się dodatkowymi prezentami. Kto by pomyślał, że aż tyle grzecznych dzieci (i dorosłych) odwiedzi w tym dniu Nasz Bank. Wszyscy chętni mogli również zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie ze Św. Mikołajem. Magia tego dnia była obecna na każdej Naszej placówce, gdzie pomocnice Św. Mikołaja witały klientów ze słodkim poczęstunkiem. Mikołaj gościł w Naszym Baku do godziny 16, po czym zebrał wszystkie prezenty jakie otrzymał od dzieci i wyruszył w dalszą drogę, w końcu miał do objechania jeszcze cały świat.
Serdecznie dziękujemy Św. Mikołajowi za odwiedziny oraz wszystkim dzieciom i dorosłym, którzy w tym wyjątkowym dniu przybyli do Naszego Banku. Mamy nadzieję, że za rok Mikołaj znowu nas odwiedzi i wszyscy wspólnie będziemy mogli się z nim spotkać.

Więcej zdjęć z wizyty Świętego Mikołaja znajdziecie na naszym profilu na Facebooku.

Super Lider Zrzeszenia 2017

Bank Spółdzielczy w Końskowoli SUPER LIDEREM :)

Miło nam poinformować, że Bank Spółdzielczy w Końskowoli otrzymał główną nagrodę i tytuł „Super Lidera Zrzeszenia 2017 ” w konkursie „Najlepszy Bank Spółdzielczy zrzeszony z Bankiem BPS”.

Wyniki konkursu ogłoszone zostały podczas Zgromadzenia Prezesów, które odbyło się 6 grudnia 2018 r.

 

Wizyta w kopalni

W dniu 23-11-2018 r. zostaliśmy zaproszeni przez naszego Klienta Grupę CARBON na teren kopalni Bogdanka.

Grupa CARBON specjalizuje się w realizacji robót górniczych m.in. drążeniu, przebudowie i wzmacnianiu wyrobisk górniczych, transportem urobku, zabudową i konserwacją tras kolejek podwieszanych, zabudową rurociągów oraz zabudową sieci kablowych.

Współpracujemy z firmami, których działalność nieodzownie związana jest z innowacjami. Czujemy dumę, że możemy przyczyniać się do rozwoju Lubelszczyzny poprzez finansowanie inwestycji i bieżącej działalności naszych Klientów.

 

Google Pay

Zachęcamy naszych klientów posiadających karty VISA do dodania ich w aplikacji Google Pay. Jest to szybka i bezpieczna metoda płatności, pozwalająca w łatwy sposób płacić zbliżeniowo telefonem tak jak zwykłą kartą, wszędzie tam (zobacz obsługiwane kraje) gdzie akceptowane są płatności zbliżeniowe. Aby zapłacić za swoje zakupy w ulubionych miejscach, aplikacjach czy internecie  nie potrzeba mieć przy sobie portfela czy tradycyjnych kart. Rośnie również sieć bankomatów umożliwiająca wypłaty z bankomatów za pomocą telefonu.

Aby zacząć korzystać należy:

- Posiadać smartfon z systemem Android, z dostępem do internetu, funkcją NFC oraz ustawioną blokadą ekranu,

- Posiadać aktywną kartę VISA, wydaną przez nasz Bank,

- Należy pobrać i zainstalować aplikację ze „Sklepu Play” i dodać w niej kartę robiąc zdjęcie karty lub wprowadzając ręcznie: numer karty, datę ważności karty oraz numer CVV/CVC,

- Uaktywnić kartę wpisując jednorazowy kod przesłany w SMS lub za pomocą infolinii i ustawić kartę domyślną.


Aby zapłacić w sklepie należy:

- Włączyć transmisję danych komórkowych i komunikację NFC,

- Odblokować telefon,

- Zbliżyć telefon do terminala płatniczego w sklepie,

- W przypadku gdy kwota płatności jest większa od 50 zł wprowadzić pin karty na terminalu,

- Gotowe - usłyszysz dźwięk lub poczujesz wibrację telefonu, a na ekranie telefonu zobaczysz potwierdzenie transakcji.

Aby zapłacić w sklepie internetowym należy:

- Włączyć usługę 3D-Secure i ustalić limit płatności internetowych dla karty (najłatwiej w portalu kartosfera),

- Sklep musi udostępniać tą metodę płatności.

Dlaczego warto tak płacić w sklepach internetowych:

- Łatwa i szybka transakcja, dane z karty płatniczej nie są już potrzebne,

- Bezpieczeństwo transakcji - prawdziwy numer Twojej karty nie jest udostępniany. Dodatkowo po każdych zakończonych zakupach otrzymasz potwierdzenie z informacją o miejscu transakcji i nazwie sprzedawcy.

- Bez dodatkowych opłat - korzystanie z Google Pay jest zupełnie bezpłatne

Dlaczego takie płatności są bezpiecznie:

- Dane Twojej karty są zaszyfrowane i przechowywane na bezpiecznym serwerze,

- Zablokowanie telefonu uniemożliwia jakiekolwiek transakcje (podobnie wyłączenie komunikacji NFC),

- Aplikacja nie udostępnia prawdziwego numeru karty, stosowany jest numer wirtualny,

- W przypadku zgubienia/kradzieży telefonu za pomocą usługi znajdź moje urządzenie można zablokować telefon lub całkowicie wykasować dane na telefonie,

- Kartę dodaną do telefonu można również w czasowo zablokować lub zastrzec np. poprzez portal Kartosfera.

Dlaczego warto płacić za pomocą Google Pay:

- Wygoda - na zakupy zabieramy jedynie telefon,

- Bezpieczeństwo transakcji,

- Aplikacja jest darmowa oraz brak opłat za wykonywanie transakcji,

- Można dodawać karty płatnicze różnych banków,

- Można dodawać karty lojalnościowe, podarunkowe czy bilety,

- Specjalne oferty od wybranych sklepów oraz informacje o możliwości użycia swojej karty w lokalizacji, w której aktualnie się znajdujesz,

- Historia płatności.

Polecamy zapoznać się z materiałami wideo o aplikacji Google Pay:

Czym jest Google Pay?

Jak płacić w sklepach za pomocą Google Pay

Jak płacić w sklepach online za pomocą Google Pay

Jak dodać kartę do Google Pay

Jak Google dba o bezpieczeństwo danych karty w Google Pay

Na czym polega weryfikacja karty w Google Pay

Bezpieczny portfel na wakacjach

Wakacje w pełni, w pełni również okres urlopowy. W czasie wakacyjnych wyjazdów nie zapominajmy o bezpieczeństwie swojego portfela. Właśnie w tym okresie jesteśmy szczególnie narażeni na utratę lub kradzież nie tylko gotówki ale także równie ważnych dla nas dokumentów. Pamiętajmy, że gdy utracimy dowód tożsamości, paszport, prawo jazdy, kartę płatniczą czy np. dowód rejestracyjny możemy stać się ofiarami przestępstwa. Zagrożenia takiego możemy zapobiec przestrzegając kilku zasad. Poniżej przedstawiamy Państwu proste porady, które zwiększą bezpieczeństwo naszych oszczędności a także pozwolą ochronić nasze dane osobowe przed ich wyłudzeniem.

Karty na  wakacjach

Znacząca większość osób wyjeżdżających na wakacje zabiera ze sobą kartę płatniczą, jako wygodny i bezpieczny instrument dokonywania płatności, jak również narzędzie umożliwiające dostęp do gotówki.

Najprostsza reguła bezpieczeństwa, korzystając z kart płatniczych to kierowanie się zdrowym rozsądkiem. Używajmy karty w miejscach, w których korzystalibyśmy z gotówki, starajmy się unikać korzystania z karty w miejscach, w których obawialibyśmy się zapłacić gotówką.

Pamiętajmy, że karta powinna zawsze znajdować się w polu naszego widzenia. Niedopuszczalna jest sytuacja, w której np. osoba z obsługi restauracji bierze od nas kartę i znika z nią na zapleczu w celu dokonania transakcji.

Nie zapisujmy numeru PIN na kartkach przechowywanych razem z kartą płatniczą, ani na samej karcie.

W przypadku wypłat z bankomatów, szczególnie za granicą, należy dokonywać takiej transakcji (o ile to możliwe) w znanych z Polski typach bankomatów. W przypadku gdy wygląd bankomatu budzi wątpliwości zrezygnujmy z wypłaty pieniędzy w takim urządzeniu i poszukajmy innego. Zawsze zasłaniajmy ręka klawiaturę na której wprowadzamy numer PIN.

W przypadku gdy bankomat nie wydał nam karty lub pieniędzy, jak również gdy otrzymana przez nas kwota różni się od kwoty którą mieliśmy wypłacić- skontaktujmy się z wydawcą karty (numer telefonu do wydawcy znajduje się na odwrocie karty płatniczej – warto ten numer zapisać)

Podstawową zasadą w przypadku problemów z kartą jest jak najszybszy kontakt z jej wydawcą. Również w przypadku utraty karty (kradzieży, zgubienia) konieczny jest niezwłoczny kontakt z wydawcą w celu dokonania zastrzeżenia karty. Kontakt ten ułatwi nam jednolity numer do zastrzegania kart 828 828 828 poprzez który połączymy się z naszym bankiem celem zastrzeżenia karty.

Karta płatnicza jest wygodnym, przyjaznym i bezpiecznym instrumentem płatniczym o szerokim zastosowaniu, jednak korzystając z niej należy pamiętać o zasadach rozsądnego postępowania.

Co należy zrobić w przypadku utraty dokumentu?

"Zgubiłem dokumenty", "zgubiłem dowód osobisty", "ukradli mi paszport", "zgubiłem prawo jazdy" - gdy znajdą się Państwo w takiej sytuacji, należy jak najszybciej:

  1. Powiadomić oddział banku, w którym posiadamy rachunek lub którego jesteśmy stałym klientem (albo, gdy nie mamy konta bankowego, iść do banku, który przyjmuje zastrzeżenia nie tylko od swoich klientów - aktualna lista www.DokumentyZastrzezone.pl) - tak postępujemy zarówno w przypadku zwykłego zgubienia, jak i utraty dokumentu w wyniku kradzieży. Powiadomienie polega na złożeniu wniosku o zastrzeżenie dokumentu - dyspozycja jest potrzebna, aby bank wpisał zastrzeżenie do Centralnej Bazy Danych Systemu DZ.
  2. Powiadomić najbliższą jednostkę policji - jeśli dokument został utracony w wyniku kradzieży.
  3. Zawiadomić najbliższy organ gminy lub placówkę konsularną i wyrobić nowy dokument. Informacje dotyczące konieczności zawiadomienia organu gminy znajdują się na stronie internetowej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji - www.mswia.gov.pl .

System DOKUMENTY ZASTRZEŻONE to ogólnopolski system zastrzegania skradzionych i zagubionych dokumentów tożsamości chroniący przed wyłudzeniami z ich użyciem. Informacje z jednego banku, poprzez System DZ, są błyskawicznie przekazywane do wszystkich banków i instytucji korzystających z Systemu. Na życzenie Klienta może być wydane pisemne potwierdzenie przyjęcia dyspozycji. Do najważniejszych dokumentów wykorzystywanych do poświadczania tożsamości zalicza się: dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, książeczka marynarska, książeczka wojskowa, karta pobytu. Zastrzegać należy także: karty płatnicze, dowody rejestracyjne.

Cyberbezpieczeństwo

Równie ważną kwestią jak bezpieczeństwo naszych dokumentów jest temat bezpieczeństwa w sieci. Obecnie coraz więcej Polaków korzysta z bankowości internetowej i mobilnej zarówno w domu, pracy jak i na wakacjach. Niestety jedynie 13% Polaków podjęło konkretne działania, by zwiększyć swój poziom bezpieczeństwa w sieci. Z drugiej strony deklaracje Polaków dotyczące ich poczucia bezpieczeństwa w internecie są jednymi z najśmielszych w Europie. Ponad 90% Polaków twierdzi, iż przy korzystaniu z bankowości internetowej czuje się bezpiecznie lub bardzo bezpiecznie. Dla ekspertów, opinie te wydają się zaskakująco na wyrost, zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę, iż ponad 70% mieszkańców Polski otwarcie deklaruje, iż w żaden sposób nie rozwija swojej wiedzy nt. cyber zagrożeń i nie widzi także takiej potrzeby w najbliższej przyszłości. Co więc zrobić, by zwiększyć swoje bezpieczeństwo w internecie? Jak skutecznie zabezpieczyć się przed cyberatakami?

Z pomocą przychodzi tu 10 prostych rad zalecanych przez ZBP by ustrzec się przed zagrożeniami w sieci.

  1. Ustaw silne hasło (cyfry, małe i wielki litery, znaki specjalne)
  2. Zmieniaj swoje hasło regularnie (zrób z tego nawyk np. pierwszego dnia miesiąca)
  3. Stosuj różne hasła do różnych serwisów
  4. Nie udostępniaj swojego komputera innym osobom
  5. Wyłącz automatyczne zapamiętywanie haseł
  6. Nie zapisuj nigdzie swoich haseł i PINów
  7. Zainstaluj (i aktualizuj) program antywirusowy na swoim komputerze
  8. Sprawdzaj z jakiego adresu e-mail przyszła wiadomość od Twojego banku

Weryfikuj adres strony swojej bankowości elektronicznej (zwłaszcza domenę tj. końcówkę adresu)

Zapraszamy do zapoznania się z materiałem promującym Bezpieczeństwo tożsamości w sieci.

https://www.youtube.com/watch?v=0Mh_rx-b8M4

 

źródło: Związek Banków Polskich

Więcej artykułów…