Aktualności i informacje

BS Końskowola Ostrzega

 

Metoda "na wnuczka", "policjanta" lub "funkcjonariusza CBŚ"

Przestrzegamy przed oszustami wyłudzającymi od starszych osób pieniądze metodami "na wnuczka", "policjanta" lub "funkcjonariusza CBŚ". Niestety wciąż są osoby, które stają się ofiarami tego typu przestępców. Odbierając telefon od rzekomego wnuczka, krewnego, policjanta lub funkcjonariusza CBŚ z prośbą o pomoc w nagłej trudnej sytuacji lub w zatrzymaniu oszustów itp., powinniśmy potraktować go z ograniczonym zaufaniem. Zawsze nasza pomoc ma polegać na przekazaniu gotówki/kosztowności osobiście lub poprzez wpłatę kwoty na konto, ewentualnie na umożliwieniu dostępu do konta bankowego np. za pomocą bankowości internetowej. W rzeczywistości dzwoniącymi są przestępcy, niemający nic wspólnego z naszą rodziną lub policją czy innymi służbami mundurowymi. Jedynym ich celem jest wzbogacenie się kosztem ludzkiej krzywdy.

Sposób działania oszustów jest bardzo charakterystyczny i w każdym przypadku podobny. Sprawcy nawiązują telefonicznie kontakt z wytypowanymi osobami, w słuchawkę wypłakuje się wnuczek lub inny krewny błagający o pilne pożyczenie pieniędzy. Nawet gdy zwróci im się uwagę, że mają dziwnie zmieniony głos przekonują, że to skutek zdenerwowania lub choroby gardła. Powodów, jakie podają żądając nagłej pomocy finansowej jest wiele np. wypadek samochodowy, potrzeba wpłacenia kaucji itd. Naszą uwagę zwrócił przypadek, gdy fałszywy funkcjonariusz oznajmił ofierze, że na jego koncie wykonywane są nielegalne operacje i że w aferę zamieszani są pracownicy banku! Często osób telefonujących jest więcej niż jedna. W metodzie „na policjanta” działają w taki sposób, że pierwsza osoba dzwoniąca to ktoś potrzebujący pomocy lub udostępnienia niejawnych informacji, a druga osoba to funkcjonariusz, który chce schwytać wcześniej dzwoniącego przestępcę, namawia on nas do współpracy, a po zatrzymaniu oszusta obiecuje szybki zwrot pieniędzy. Często zdarza się trzeci telefon próbujący potwierdzić autentyczność wcześniejszego telefonującego funkcjonariusza. Przestępcy nierzadko starają się potwierdzić swoją autentyczność za pomocą rzekomego stojącego obok policjanta lub innego pracownika instytucji zaufania publicznego, zdarzają się nawet tak bezczelne osoby, że nie rozłączając rozmowy proszą o wystukanie numeru alarmowego np. 112 lub 997 i udają nową rozmowę „z komendą” lub „z biurem”. Po spełnieniu żądań telefonujących, wszelki kontakt z przestępcami urywa się. Z reguły dopiero wówczas pokrzywdzony orientuje się, że padł ofiarą oszusta i bardzo często jest już niestety za późno, aby odzyskać nierzadko oszczędności całego życia.

Prosimy nigdy nie przekazywać pieniędzy/kosztowności nieznanym osobom i nie udostępniać nikomu identyfikatora i hasła do systemów bankowych!

W przypadku prośby o nagłą pożyczkę, zawsze należy:

  • poprosić o osobisty kontakt z osobą, podającą się za naszego krewnego,
  • nie ulegać presji czasu, którą wytwarzają oszuści, aby osiągnąć swój cel,
  • skontaktować się z innymi członkami rodziny w celu zweryfikowania "tragicznej" informacji, która miała być powodem pożyczki.

W przypadku prośby o pomoc w śledztwie pamiętajmy, że policja nigdy nie prosi o przekazanie konkretnej kwoty pieniędzy i nigdy nie informuje telefonicznie o prowadzonych przez siebie działaniach! Nie dajmy się oszukać! Porozmawiajmy z rodziną, szczególnie starszymi i samotnie mieszkającymi osobami, o metodach wykorzystywanych przez złodziejaszków. Pamiętajmy o zasadzie ograniczonego zaufania do nieznajomych. Starsze osoby często o niej zapominają, stając się ofiarami własnej łatwowierności i braku rozwagi. Oszuści wykorzystują ufność oraz dobre serce osób, które nie potrafią odmówić pomocy w trudnej sytuacji.

W przypadku jakichkolwiek podejrzeń, że telefonujący nie jest członkiem rodziny, czy prawdziwym funkcjonariuszem prosimy o natychmiastowe powiadomienie jednostki policji lub dzielnicowego, najlepiej osobiście.

 

Dzięki czujności naszych pracowników w banku udaremniliśmy atak ,,na policjanta".

Zapraszamy do zapoznania się z artykułem w Dzienniku Wschodnim

http://www.dziennikwschodni.pl/pulawy/czujny-straznik-i-przezorna-kasjerka-dzieki-nim-kobieta-nie-stracila-10-tys-zl,n,1000211614.html

Życzenia Świąteczne

Nowe karty w ofercie BS Końskowola

Bank Spółdzielczy w Końskowoli wprowadził nowe produkty:

KARTĘ ZBLIŻENIOWĄ VISA PayWave

Karta umożliwia i zapewnia:

  • dokonywanie transakcji zbliżeniowych - funkcjonalność zbliżeniowa Visa payWave działa wyłącznie przy transakcjach o niskiej wartości (do 30 złotych); dokonanie transakcji o wyższej kwocie wymaga przeprowadzenia jej w "tradycyjny" sposób, z potwierdzeniem kodem PIN,
  • komfort - klient ma stały dostęp do środków na rachunku, dzięki czemu nie ma potrzeby odwiedzania Banku i nie jest zależny od godzin pracy Banku,
  • bezpieczeństwo środków na rachunku karty - każda transakcja powyżej 30 zł jest potwierdzana numerem PIN lub podpisem,
  • szybkość - środki w systemie autoryzacyjnym aktualizowane są w momencie dokonania wpłaty na rachunek,
  • łatwy i szybki dostęp do gotówki dzięki szerokiej sieci ponad 4000 bankomatów bez prowizji (do sieci bezprowizyjnych bankomatów w Grupie BPS należą bankomaty: wszystkich banków spółdzielczych Zrzeszenia Banku BPS S.A., SGB-Banku S.A., Banku BGŻ oraz Planet cash),
  • dokonywanie transakcji bezgotówkowych w placówkach handlowo-usługowych - w kraju i za granicą - bez ponoszenia żadnych dodatkowych opłat,
  • kontrolę nad wydatkami dzięki autoryzacji każdej transakcji oraz możliwości podejrzenia blokady w systemie bankowości internetowej,
  • dokonywanie transakcji w Internecie,
  • poczucie bezpieczeństwa - korzystając z kart płatniczych klient unika konieczności noszenia przy sobie większych kwot pieniędzy i nie naraża się na ich utratę,
  • możliwość sprawdzenia stanu środków na rachunku w bankomacie,
  • możliwość ustanowienia indywidualnych limitów transakcyjnych do karty.

KARTY VISA EURO I VISA BUSINESS EURO

Karty wydajemy do rachunków prowadzonych w walucie EURO.
Dzięki karcie VISA EURO nie musisz zabierać ze sobą waluty Euro za granicę, a dostęp do pieniędzy masz cały czas.
Z kartą debetową VISA EURO i VISA BUSINESS EURO zyskujesz:
  • komfort – masz stały dostęp do środków na rachunku walutowym w euro, dzięki czemu nie musisz odwiedzać placówki Banku, żeby wypłacić pieniądze,
  • możliwość dokonywania w kraju i w strefie euro transakcji bezgotówkowych bez ponoszenia dodatkowych opłat,
  • bezpieczeństwo środków na rachunku – każda transakcja dokonywana przy pomocy karty jest potwierdzana numerem PIN lub podpisem,
  • możliwość dokonywania transakcji w internecie,
  • bieżący podgląd stanu środków na rachunku – możliwość sprawdzenia stanu środków  w bankomatach realizujących tę usługę,
  • możliwość ustanowienia indywidualnych limitów transakcyjnych do karty.

 

Okres ważności karty: 3 lata

Szczegóły w placówkach banku. Zapraszamy !!!

Najlepszy BS zrzeszony z Bankiem BPS

Podczas Zgromadzenia Prezesów Banków Spółdzielczych zrzeszonych z Bankiem BPS S.A., które odbyło się 12 grudnia br. ogłoszono wyniki konkursu „Najlepszy Bank Spółdzielczy zrzeszony z Bankiem Polskiej Spółdzielczości".

Zwycięzcy zostali wyłonieni w oparciu o zweryfikowane przez biegłych rewidentów dane sprawozdawcze Banków Spółdzielczych za 2016 rok. O pozycji Banku w ostatecznej klasyfikacji decydowała suma punktów uzyskanych za poszczególne kryteria, a wygraną zapewniła najmniejsza liczba punktów.

W konkursie „Najlepszy Bank Spółdzielczy zrzeszony z Bankiem BPS” Bank Spółdzielczy w Końskowoli otrzymał Tytuł Lider Zrzeszenia


Konkurs dla użytkowników kart VISA: „Płać z Visa i dołącz do mistrzów!”

 

Informujemy o promocji dla użytkowników kart VISA.

Użytkownik karty by wziąć udział w konkursie i wygrać wystarczy, że dokona transakcji kartą Visa, wejdzie na stronę visa.pl, odpowie na pytanie oraz wypełni formularz.

Głównymi nagrodami w konkursie są:

  • 6 dwuosobowych wyjazdów do PyeongChang w Korei Południowej
  • 6 wyjazdów do Park City w Utah - areny Zimowych Igrzysk Olimpijskich Salt Lake City 2002

Zdobywcy nagród głównych będą mieli zagwarantowane również przeloty, noclegi w ekskluzywnych hotelach wraz z wyżywieniem, przedpłacone karty Visa oraz wiele dodatkowych atrakcji.

Co tydzień do zdobycia są też karty podarunkowe o wartości 10 000 zł na zakupy oraz setki innych atrakcyjnych nagród.

W ramach konkursu przygotowane zostały materiały graficzne w dwóch kreacjach.


Konkurs trwa od 16.11.2017 r. do 27.12.2017 r. Szczegóły i regulamin dostępne są na stronie www.visa.pl.

Ponowne otwarcie placówki po remoncie

JPK VAT

http://www.finanse.mf.gov.pl/web/wp/pp/jpk

1 stycznia 2018 r. wejdą w życie regulacje prawne zobowiązujące microprzedsiębiorców do prowadzenia elektronicznej ewidencji VAT i przesyłania administracji skarbowej Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK_VAT).

JPK_VAT to zestaw informacji o operacjach gospodarczych przedsiębiorcy za dany okres. Informacje te będą przesyłane w określonym układzie i formacie wyłącznie w wersji elektronicznej. Dane będą pobierane bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych przedsiębiorstwa.  JPK będzie należało wysłać do 25 dnia każdego miesiąca, za poprzedni miesiąc.
Po raz pierwszy microprzedsiębiorca będzie musiał przesłać elektronicznie plik za operacje w styczniu – do 25 lutego 2018 r. Duże firmy już wysyłają JPK_VAT od lipca 2016 r. a małe i średnie od stycznia 2017 r.

Poniżej do pobrania szczegółowe informacje na temat JPK_VAT

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami:

jpk-komunikat.docx

mf_jpk_vat_zestaw-informacji-dla-mikroprzedsiebiorcow05102017.docx

jpk_ulotka9.pdf

 

 

 

 

http://www.finanse.mf.gov.pl/web/wp/pp/jpk

W internet Bankingu nasi klienci mogą na żądanie wygenerować wyciąg w formacie JPK.Poniżej krótka instrukcja.

Strefa Biznesu

W dniu 12 października 20107 r. w Gospodzie Pod Róża odbyło się spotkanie zorganizowane przez Stowarzyszenie Lubelski Klub Biznesu we współpracy z Urzędem Gminy Końskowola w ramach Strefy Biznesu.
Uczestniczyły w nim osoby prowadzące działalność na terenie Gminy Końskowola. Partnerami spotkania byli: Bank Spółdzielczy w Końskowoli, TOYOTA LUBLIN, Aneta Bernat Radca Prawny, S7HEALTH.
Podczas spotkania Bank Spółdzielczy w Końskowoli przedstawił interesujące propozycje rozwiązań finansowych dla biznesu, z uwzględnieniem potrzeb przedsiębiorców działających na lokalnym terenie.

12345678

Więcej artykułów…